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なぜFFONなのか-Why Friendry Fire ON?-

 

にほんご

 

時々聞かれてその都度答えていますが、ちゃんとまとめて書いたほうが良いかと思いますので書いておきます。

 

最大の目的は「回遊の抑制」です。

回遊とはここでは「集団で旗から旗へ移動する行動」のことを指します。

たとえばこのSolomon Island

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ほっとくと割と回遊しがちなマップなんですよね。

ABを取った陣営はCに流れ込むのですが、最短距離を通って行こうとする人が多いので

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だいたいこんな感じですかね。ほっとくとチームの2/3くらいはこの動きをします。

 

じゃ、FFONだとどう変わるのか?

このルートってCの出口周辺がそれほど広くないのでFFONにしておくと後方から射撃すると前にいる味方に当たるんです。

FFOFFだと気にせず発砲しまくれば大量の弾幕で圧倒できちゃうんですが…FFONだと、そうは行かない。むしろ、後ろの味方から撃たれてダメージが溜まって弱体化するまであります。

 

最近周知されてきたのでこの流れは減って、分散してCに向かうパターンが増えてきました。

 

これこそが狙いです。

脳死で集団についていくようなプレイが抑制される。これが最大の目的です。

 

 

一応海外向けに英語でも書いておきます

 

 

 

English ver

The main purpose is to reduce migration.

If I define migration as "Behavior of moving from flag to flag in groups”

For example, at the "solomon Island".

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If nothing is done, migration will occur.

After capture A and B, US teams go to C. Many player try to go through the shortest distance possible...

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like this.

If I do nothing, about 2/3 of the team will do this move.

 

So how would FFON change things?

This route is not so wide around the C side exit, so if Friendry Fire ON, If you shoot from behind, it will hit the allies in front of you.

If  friendlies are turned off, you can shoot them without worrying about it and overwhelm them with a massive barrage of bullets.

With FFON, it doesn't work that way.

Rather, the damage is the result of being shot by an ally behind you. It weakens them.

 

 

This trend has been decreasing as people have become more aware of it lately, and the pattern of dispersing and heading to C has been increasing.

 

This is what I am trying to achieve.

Brain-dead play that follows the group will be suppress. This is the main goal.